Nelly.com är en webbutik med smycken och kläder för mode- och skönhetsmedvetna tjejer och killar mellan 18 och 35 år och ägs av CDON Group, Nordens ledande e-handelskoncern.

Deras vision är att:

Nelly skall bli nummer ett i världen inom mode online för ungdomliga, trendiga och utåtriktade tjejer och killar genom att förse dem med ett brett utbud av de senaste trenderna inom mode.

Några av deras egna varumärken är NLY Trend, NLY Shoes, Estradeur, Notion 1.3 och Wonderland.

Nellys kännetecken – Trendig, Ungdomlig och Utåtriktad

De har ett mycket brett utbud av de allra senaste trenderna inom mode för en ungdomlig, trendig och utåtriktad målgrupp.

Enligt företaget själva kan du hitta upp till 300 nya plagg varje dag från internationellt välkända modehus.

Trendig

Besökaren ska alltid kunna hitta sina modefavoriter hos Nelly. De erbjuder de allra senaste och hetaste trenderna med Nelly.com och NLY MAN.com genom att erbjuda ett brett utbud av varumärken.

Ungdomlig

Deras primära målgrupp är trendriktiga, äventyrslystna ungdomar som är fulla av energi med stor  aptit på livet och gillar att ha kul.

Utåtriktad

Företagets favoriter är glamorösa och flörtiga partykläder samt vardagsplagg som har det där lilla extra som gör dem utmärkande och åtråvärda. Målgruppen är de som anser att varje dag är en fest, älskar att klä upp sig och inte är rädda för uppmärksamhet.

Viktiga händelser i Nellys historia

  • 2003 – Nelly.com lanserades i Sverige.
  • 2008 – De öppnade sin onlinehandel i Norge, Danmark och Finland.
  • 2010 – Nelly lanserades i Tyskland.
  • 2011 – Österrike, Nederländerna och en EU-site som erbjuder möjlighet att handla inom hela EU lanserades.
  • 2012 – Lansering i Storbritannien.
  • 2013 – Nelly öppnade i Frankrike samt en internationell onlineshop som erbjuder möjlighet för länder utanför EU att handla mode från företaget.

Produkter från Nelly.com


Visa alla produkter från Nelly.com »

Leave your comment